Trivselsgrupper

Gødvadskolen samarbejder med Selvhjælp Silkeborg. Vi har trivselsgrupper i Indskolingen og på Mellemtrinnet.

Trivselsgrupper i grundskolen

Går du i skole, men synes ikke, at du trives? Har du mistet et familiemedlem, er dine forældre blevet skilt, eller er der noget helt andet i vejen? Uanset hvad er en trivselsgruppe måske noget for dig, for trivsel er afgørende for at fungere – både i skolen og derhjemme.

På de fleste skoler i Silkeborg

I samarbejde med Silkeborg Kommune har Selvhjælp Silkeborg oprettet trivselsgrupper for børn og unge på de fleste folkeskoler i kommunen. I er 5-8 jævnaldrende i samme situation i gruppen, der ledes af to voksne, hvor den ene er lærer eller pædagog på skolen, mens den anden er fra Selvhjælp Silkeborg. Begge har ligesom deltagerne tavshedspligt, så du kan tale helt frit.

Her bliver du set og mødt, hvor du er – og du finder måske ud af, at du ikke er alene, ligesom du får hjælp til at sætte ord på de følelser, du tumler med. Blandt andet ved at lytte opmærksomt til de andre, ved at spejle dig i de andres historier, ved at udveksle gode råd, og ved at finde ud af, at andre måske har de samme tanker og følelser som dig.

Kom som du er

Trivselsgrupperne sammensættes efter emne som fx sorg, ensomhed, tristhed eller måske søskende/forældre. Du er eksperten i dit eget liv, men i en gruppe leger og taler du med andre, der forstår dig – og du er velkommen uanset om det er akut, eller om det mere handler om helt basalt at blive set og hørt.

I mødes på skolen 1-2 timer i skoletiden (eller lige efter) samme dag hver uge i ca. 10 uger, og det er gratis at deltage.

Kontakt Gødvadskolen for mere information om trivselsgrupperne.