Dansk som andetsprog

Dansk som andet sprog

Faget dansk som andetsprog – supplerende er beregnet for elever, som ved optagelsen har sproglige forudsætninger for at kunne deltage i klassens undervisning, men som alligevel har behov for undervisning i dansk som andetsprog. Undervisningen er på Gødvadskolen opdelt i fire trinforløb: Børnehaveklassen, 1.- 2. klasse, 3.- 5. klasse, 6. klasse.

Undervisningen i supplerende dansk som andetsprog kan foregå både som selvstændig undervisning på særlige hold uden for klassen og som undervisning integreret i fagene, hvor der er et tæt samarbejde mellem faglærer og dansk som andetsprogslærer.

Faget dansk som andetsprog – supplerende undervisning omfatter fire kompetenceområder: Læsning, skrivning, lytning og tale.

På Gødvadskolen omtales faget med forkortelsen DSA. Vi har to tosprogs-vejledere på skolen, som i samarbejde dækker alle klassetrin på skolen.

Hvert år inviteres alle forældre til et tosprogsbarn til et særligt tilrettelagt forældremøde på Gødvadskolen.