Trivselsgruppe

Trivselsgrupper

Gruppeleder: Susanne Thordahl Fisker

Se AULA for nye hold opstart eller kontakt Susanne.

Når vi går i skole, får vi lært en masse matematik, sprog, musik, natur og meget mere. Det er alt sammen godt nok og rigtig vigtigt. Vi dygtiggør os i et fællesskab. Sammen medklassekammerat er, ældre børn og yngre børn… og en masse voksne. Det er en gave for mange og for andre kan det med fællesskabet være en udfordring.

Det kan være at man tumler med tanker om man er god nok, om man er en del af et fællesskab, om der mon kræves noget særligt for at være med i fællesskabet… eller om man er god præcis som man er og har en naturlig plads i fællesskabet.

I denne gruppe vil vi have fokus på fællesskabets betydning og børnenes oplevelser af at være i fællesskabet. Har man en bedste ven eller mange gode kammerater? Føler man sig som en del af et fællesskab eller udenfor fællesskabet og hvad kan man gøre for at ændre på det? Oplever man voksne der er støttende og bakker op om fællesskabet? Hvorfor overhovedet et fællesskab?

I gruppen vil vi dele erfaringer, tale, lytte, lege, være stille og grine. Vi vil hjælpe hinanden til at bevare følelsen af at man er god som man er, at der er en plads til alle og en forståelse og accept af de følelser man støder på.